WIADOMOŚCI

Domenicali: zmiana bolidu zajmie czas i pieniądze
Domenicali: zmiana bolidu zajmie czas i pieniądze
Szef zespołu Ferrari, Stefano Domenicali, w krótkim oświadczeniu dotyczącym ogłoszenia werdyktu Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA w sprawie dyfuzorów, przyznał iż jego zespół został zmuszony do przeprojektowania bolidu F60, co będzie się wiązało z obciążeniem finansowym i zajmie także trochę czasu.
baner_rbr_v3.jpg
„Czekamy, aby poznać powody, dla których Międzynarodowy Sąd Apelacyjny odrzucił apelację” mówił po ogłoszeniu werdyktu szef włoskiej Scuderii. „Niestety, ta decyzja zmusza nas do ingerencji w podstawowe obszary projektu bolidu, aby być w stanie konkurować, z punktu widzenia regulaminu technicznego, na tym samym poziomie co niektóre zespoły, a to zajmie czas i pieniądze. Teraz podwoimy nasze wysiłki, aby powrócić na najwyższy poziom konkurencyjności.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
wayn76

15.04.2009 14:16

0

no tak zapomniał dodać tylko że już pracują nad takimi rozwiązaniami technicznymi i kiedy je wprowadzą do wyścigów


avatar
kometa67

15.04.2009 14:23

0

teraz czolowe ekipy poprzedniego sezonu maja szanse wykazac swoja wielkosc aby zniwelowac przewage podwujnego dyfuzora-napewno sie uda!-tylko kiedy?


avatar
Raven89

15.04.2009 14:32

0

Mi się wydaje,że mowa o dużych kosztach i wielkiej ilości czasu potrzebnego na przeprojektowanie samochodu była zagrywką psychologiczną,która miała wywrzeć presję na FIA,żeby nie zgodziła się na dyfuzor.Mam wrażenie,że to rozwiązanie pojawi się w Ferrari,BMW czy McLarenie szybciej niż się niektórym wydaje - śmiem twierdzić,że nawet już w Bahrajnie.


avatar
walerus

15.04.2009 14:34

0

mcl odda sezon - a ferrari powalczy z BMW tylko czy z Brownem też...?


avatar
dawid199422222

15.04.2009 14:37

0

Gdyby 3 maja(tydzień po bahrajnie)było jakieś GP(np.antarktydy na torze Wostokring(taki żart))to już wszyscy mieliby dyfuzory moim zdaniem


avatar
atomic

15.04.2009 14:51

0

walerus : nie zdziwiłbym sie gdyby inni /w tym wspomniany mcl/ również olali tegoroczny sezon i kontynuowali prace nad bolidami pod kątem przyszłorocznego sezonu .


avatar
jankes15

15.04.2009 14:51

0

Raven jeśli miałoby się pojawić w Bahrajnie to równie dobrze może być już w Chinach. Bahrajn jest tydzień po Chinach i ekipy udają się tam bezpośrednio bez powrotu do "baz";-)


avatar
david9

15.04.2009 15:04

0

Co to za brednie z odpuszczaniem sezonu i koncentrowaniem na nastepnym. Taka Toyota czy RebBull w zeszłym roku rozwijali bolidy podczas sezonu potem zdołali zbudowac swietne maszyny na tegoroczny sezon. BMW tak sie podnieciło zwyciestwem w Kanadzie ze zamiast zachcecic ich to do walki w 2008 to woleli sie skupic na nastepnym roku i co z tego? Pozatym pamiętam jak w 2007 roku honda tak samo mówła ze postarają sie na 2008 a wszyscy widzieli co im z tego wyszło. Dalmnie sprawa jest prosta nieodpuszcza sie sezonu tylko pracuje i walczy do konca a takie tam gadanie ze skupiamy sie na przyszłym roku kiedy jest połowa sezonu to tylko pokazuje ze inzynierowie chyba niemaja juz pomysłów co zrobic i jak dalej rozwijac bolid tylko ze poco to wszystko. Jak juz tniemy koszty to niech niewyjezdzaja na tor to zaoszczedzą na tym całym cyrku. Dlamnie prawdziwym zespołem jest Renault które po kiepskim początku zeszłorocznym w koncówce stało sie bardzo grozne.


avatar
Hamilton_Mistrz

15.04.2009 15:07

0

Zanim pan Domenicali skończy narzekać to BrawnGP zapewni sobie oba tytuły


avatar
karol

15.04.2009 15:10

0

Hamilton_Mistrz,widzę,że przymierzasz się do zmiany nick'a


avatar
bubba

15.04.2009 15:20

0

Odpuszczanie sezonu? Proszę państwa, bez żartów. Za nami dopiero dwa wyścigi, nad dyfuzorami to wszyscy pracowali już na długo przed tym werdyktem i nawet się z tym specjalnie nie kryli, więc niedługo powinny pojawić się bolidy z dyfuzorkami zarówno ferrari, mcl czy bmw. Wiadomo, że w tym sezonie moze być im ciężko ale bez przesady. I zgadzam się z Ravenem89 - jakby wyszli i powiedzieli, że żądają delegalizacji dyfuzorów a jednocześnie stwierdzili że mają już gotowy bolid z dyfuzorami to nie byłoby zbyt inteligentne ;)


avatar
maciej36

15.04.2009 15:23

0

przed przyjazdem do europy nic się nie zmieni terzeba zbierać punkty ile się da a potem układ sił się odwróci,robert chyba już wyczerpał limit pecha,


avatar
oprezes

15.04.2009 15:45

0

Nie zapomnijcie ze nie ma w tym sezonie testow. WIec tylko moga to sprawdzac na Treningach


avatar
RaptoRi

15.04.2009 15:46

0

Nie moga odpuscic sobie sezonu bo sponsorzy by ich zjedli za to... :) Mysle ze na najblizsze dwa wyscigi wszystko bedzie po staremu dopiero pozniej zobaczymy nowe dyfuzorki - a tego juz nie moge sie doczekac :> No i tego odchudzonego bolidu Roberta z KERS :>


avatar
walerus

15.04.2009 15:56

0

rzeczywiście - to będą kolejne "premiery" nowych bolidów w F1.....


avatar
Skoczek130

15.04.2009 15:57

0

Osobiście teraz to mi jest obojętne czy Ferrari walczy o tytuł czy nie. W zeszłym roku kibicowałem im głównie z powodu Felipe. Oni sami jako konstruktor nie powinni miec majstra. Przy tylu błędach i ogólnej postawie ich bolidów jest to po prostu niedorzeczne! Najbardziej na tytuł zasłużył McLaren. A to dlatego, że stworzyli genialną maszynę, pomimo tak drakońskich strat przez aferę szpiegowską. Było wyraźnie widac, że bolid zarówno w deszczu, jak na suchym był zdecydowanie najpewniejszym wozem w prowadzeniu. Na dodatek dochodzą świetne strategie i co najważniejsze, niezawodnośc. Nei mówię oczywiście o bolidzie Kovala, gdyż on nie posiadał tak dobrego samochodu. Mam nadzieje, że w tym roku nawet nie staną na podium. Może dzięki temu się obudzą.


avatar
URAN

15.04.2009 16:01

0

Ciekawe jakie jest uzasadnienie takiego orzeczenia. Tak bo tak, czy też sypną jakimiś paragrafami? Dla mnie to jest naginanie prawa i przepisów dla celów marketingowych. Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze o to samo! Kasa, kasa, kasa! Mocno się zdziwię, jak Jenson i Rubens nie zajmą dwóch pierwszych miejsc na koniec sezonu. O trzecie miejsce będzie ciężka walka. Kubica, jeżeli już wyczerpał przydział pecha na ten sezon, jeszcze nie jest bez szans. Heidfeld nadal ma problemy z rozgrzewaniem opon! Śmiechu warte! W Malezji miał fart (auto zatankowane pod korek). Boję się, że ponieważ szanse na mistrzostwo dla BMW są bardzo mizerne, to będą wspomagać Nikusia. Aby sobie chłopina po tylu latach jeżdżenia w F1 chociaż raz wygrał. Szkoda gadać...


avatar
Skoczek130

15.04.2009 16:01

0

Ostattnie zdanie tyczy się oczywiście kiczu z Marranello.


avatar
fan massy

15.04.2009 16:05

0

No szkoda chyba już nie zdobędą tytułu. Musiało być coś nadzwyczjnego aby zdobyli. A jak zrobią ten dyfuzor to już będą mieli wielką strate do chociarz by Brawn GP,Toyoty lub Williamsa. Niech w końcu zdobęndą jakiś punkt.


avatar
Ra-v

15.04.2009 16:20

0

@Skoczek130 - mhm McLaren był zawsze najlepszy... szczegolnie najlepszy był w upalnych GP i na płaskich torach typu Turcja czy Francja... nie powinno sie gadac kto zasłuzył na tytuł a kto nie - najbardziej zasłuzył na to ten kto go zdobył niewazne ile bledow popelnil... mozna rownie dobrze powiedziec ze nie zasłuzyl na tytul takze ten kto go przegrał bo nie potrafil wykorzystac bledow rywali... zreszta to jest w ogole pierdu pierdu nie na temat... Mysle ze Ferrari poki co nie bedzie w czubie ale w Hiszpanii w pierwszej trojce moga byc... mistrzostwa nie sa jeszcze przesądzone moze do walki poki co dołączy sie Toyuota i Williams i beda sobie wzajemnie odbierac punkty.


avatar
Lizak

15.04.2009 16:22

0

Sory Skoczek130 ale kiczem to mozna nazwac twoje pewnie ukochane BMW ktore odpuscilo pol poprzedniego sezonu a i tak jestem pewny ze na koniec sezonu beda nizej niz Ferrari ktore walczylo do konca a takze co najmniej jeden kierowca z Ferrari bedzie wyzej w klasyfikacji niz Robert spojrz na McLaren'a jak cienko przedzie mimo ze walczyl do konca jest gorszy niz Ferrari ktore tak samo walczylo a BMW tez nie jest tak daleko z przodu nad Ferrari wiec nie gadaj ze Ferrari jest kiczem bo tak samo moge powiedziec o BMW


avatar
lukasz1

15.04.2009 16:36

0

Wy jesteście jacyś dziwni. Przecierz 2 wyścigi nie przekreślają sezonu. Skond wiecie, może Ferrari (a tak sądze) zostanie mistrzem, oni są profesjonalistami i dobrze wiedzą jak zapewnic sobie mistrzostwo.


avatar
schumi1

15.04.2009 16:52

0

Ferrari pewnie bedzie walczyc do konca.Po tym poznaje sie prawdziwych mistrzow a nie jakies odpuszczanie sezonu.Tak robia tylko cioty!


avatar
Kozi091

15.04.2009 17:04

0

Niezgadzam się z toba skoczekm i rav skoczek po pierwsze kovalainen nie miał gorszego bolidu od Hamiltono bo Lewis jest po prostu lepszym kierowcą nuiz Heikki.Rav Mclaren nie miał przewagi w upalnych gp to Ferrari wtedy było lepszy popatrz se na gp Walencii Mclaren miał przewagę ale w deszczu, a co do niezawodnosci to były 2 gp niepamiętam już co Kovalainen zjechał do boksu z powodu silnika a w drugim stanął na pobocz,skoczek Mclaren zbudował dobry bolid bo jest doświadczonym teamem i ma dużo sponsorów.Co do waszej opini to powiem tak w 2007 roku Mclarem miał najlepszy bolid bo miał Fernando i jego umiejętność dania przewagi na okrążeniu 0.6 s W 2008 roku to Ferrari miało najlepszy bolid tylko po przez błedy w Singapurze i defekt bolidy Felipe w Budapeszcie dało mistrza Hamiltonowi.Co do roku 2009 to wszystko jest jeszcze otwarte choć Brawn Gp ma przewagę a zawsze to lepiej choć ja uważam że prawdziwa walka zacznie się od Europy czyli Gp Hiszpanii.Tyle z mej strony pozdrawiam kibiców i walerusa.


avatar
Ra-v

15.04.2009 17:08

0

@ Kozi091 o tym ze McLaren najlepszy był na suchych i płaskich torach napisąłem przewrotnie w odpowiedzi na komentarz @Skoczek130...


avatar
Kozi091

15.04.2009 17:19

0

Jeszcze jedno 2007 rok Mclaren przegrał po przez goracą głowe Hamiltona w Japoni i Brazyli a zimny i chłodny Kimmi umiejętnie to wykorzystał i to on zdobył mistrzowski tytuł


avatar
marco35

15.04.2009 17:22

0

Włoskie leserstwo , czekacie na uzasadnienie zamiast się zabrać "DO ROBOTY" - typowo włoskie


avatar
pjc

15.04.2009 17:35

0

No to Panie i Panowie zaczyna się pościg za trójką Brawn,Toyota,Williams. Jestem jednak zdania,że to nie potrwa długo. Kilka ekip z pewnością ma już przygotowane rozwiązania. Na tym etapie nie skreślałbym nikogo z zeszłorocznej czołówki. Pożyjemy, zobaczymy. Mnie osobiście nie przeszkadza, że trzy ekipy wspomniane powyżej są obecnie na czele.


avatar
bacardi2

15.04.2009 18:16

0

A kto to jest Kimmi?


avatar
Polak477

15.04.2009 18:58

0

Kimi to taki polityk z Kamboży.


avatar
Polak477

15.04.2009 18:58

0

Kambodży*


avatar
Raven89

15.04.2009 19:04

0

Po 2 wyścigach wiemy,że nic nie wiemy.Z osądami trzeba poczekać do końca sezonu.Jestem ciekawy co będziecie mówić,gdy Ferrari zgarnie tytuł,co wcale nie jest niemożliwe.To F1 - tutaj nie można niczego przewidywać po 2 wyścigach.


avatar
gieletjack

15.04.2009 19:58

0

jedno mnie martwi-silniki, roberto ma z głowy już 3, a jak wyglądają ci z dyfuzorami? bez silników to i potrójne dyfuzory nie pomogą, jak do tej pory to żaden wyścig nie odbył się bez cudów, niech wszyscy pojadą cały wyścig bez sc, bez wody, wtedy z pokorą pokłonie się zwycięscy, sezon to nie jeden wyścig!


avatar
Lauraf1

15.04.2009 20:14

0

Ferrari życzę powodzenia, naprawdę bardzo ich lubię Tylko szkoda mi kierowców, oni naprawdę chcą wygrać. A tutaj nie dość, że bolid słaby, to i zespół nie zachowuje się tak jak powinien.


avatar
kaeres

15.04.2009 20:24

0

Niechaj Ferrari pokaże dlaczego jest najbardziej utytułowanym zespołem w stawce. Jeżeli taki GP Brawn potrafiło z najgorszego niemal bolidu w stawce zbudować nagle najlepszy to ja kocham ten sport i cieszy mnie taka sytuacja. To potwierdza, że jeszcze człowiek się liczy w tym technicznym sporcie. Za pomocą geniuszu jednego człowieka na czele potrafili zrobić istny cud. A taki Button, o którym wspominał już tylko Top Gear nagle urasta do rangi najlepszego kierowcy 2009 roku. GENIALNE


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu